Tvořte marketing se zákazníky

Share on facebook
Sdílet

Více jak 80 % firem, které jsem navštívil osobně, mají negativní zkušenost s marketingem nebo reklamou. Sám jsem pracoval ve velké digitální agentuře a tak vím, že: 

  1. Obchodníci navštěvující firmy jsou motivování hlavně provizí. Obzvláště ti, co prodávají zápisy do katalogů firem (vesměs odpad).
  2. Marketéři vám většinou nabízejí produkt už na první schůzce, aniž by vaši firmu znali. A aniž by znali vás jako majitele a vaše vize. 
  3. Pokud není marketér majitel firmy, rozumí marketingu, ale už moc ne podstatě podnikání a všemu, co obnáší. 

Proto vám dnes jeden selský pohled a pár tipů nabídnu. My podnikatelé a majitelé firem mluvíme rádi o tom, že jsme zaměřeni na zákazníka. Co když vám řeknu, že pokud chcete být skutečně pro-zákaznická firma, měl by být i váš marketing pro-zákaznický?

Tento článek je nelítostným útokem na vaše prodeje a marketing. Marketing, který vám pomohou tvořit ti nejpovolanější – vaši zákazníci.   

marketing od zákazníků

Existují dva druhy majitelů firem:

  1. Majitel A – vidí zákazníka jako položku a zdroj příjmu (často chudý majitel).
  2. Majitel B – vnímá zákazníka jako nedílnou součást firmy (často bohatý majitel).

Hlavní rozdíl mezi nimi:

  1. Majitel A – marketing si dělá sám nebo pověří agenturu a víc se nestará. 
  2. Majitel B – spolupodílí se na tvorbě obsahu a klade důraz na zapojení zákazníků při tvorbě obsahu a marketingu. (něco jako Steve Jobs). 

První typ majitelů (Majitel A) se spíše než na zákazníka zaměřuje na cílení kampaní. Druhý typ (Majitel B) ví, že zákazník je ten pravý, kdo může rozvíjet firemní nápady zužitkovatelné pro marketing. Váš zákazník je člověk, který vám dodá chybějící obsah a marketér mu dá potřebnou formu. Majitel B má zpravidla mnohem výdělečnější firmu.  

Marketingové podhoubí

Kreativní a efektivní marketing vyžaduje pravidelnou spolupráci zákazníků. Zatímco vy se jako majitel firmy často jen domníváte, zákazník ví, co mu skutečně vadí a co ocení. Proto se zákazníky pravidelně komunikujte. Nebojte se otevřeně ptát. 

Lidé mají rádi otevřenost a budete překvapení, jak ochotně vám budou odpovídat. Při položení správného dotazu získáte cenné informace použitelné pro marketing/social proof. 

Jak sbírat data od zákazníků:

  1. Přes Facebook stránku.
  2. Osobně. 
  3. Přes Instagram. 
  4. Pomocí dotazníků. 
  5. Přes Messenger. 
  6. Přes e-mail.
  7. Přes telefon. 
  8. Přes Facebook skupinu nebo komunitu. 
  9. Přes veřejné recenze na internetu. 
  10. Z Youtube komentářů. 

Co dělat s daty:

  1. Klasifikujte je na pozitivní a negativní. 
  2. Pozitivní propagujte a o negativních přemýšlejte. 
Ujistěte se, že to, co zákazníky pravidelně se… nikde nepropagujete. To co milují, vykřičte do světa. Ideálně nechte zákazníky, ať to vykřičí za vás. Konzultujte se svými zákazníky chytře i obsah svých služeb. Možná přijdete na nějakou inovaci, která se může stát vaší konkurenční výhodou. Tedy i cenný artiklem pro marketingové kampaně. 

Závěr

Tak jako já píšu tenhle článek pro vaší inspiraci, dělejte i vy vaši práci pro zákazníka. Odměna v podobě růstu firmy vás nemine.  

Odebírejte další tipy na email

Honza z G Analytic

Honza z G Analytic

Každou středu posílám newsletter se vzdělávacími e-maily ze světa marketingu a byznysu. V 9 hodin dopoledne.

Váš e-mail bude použit v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým nám jej poskytujete.

Sledujte nás: