Více jak 80 % firem, které jsem navštívil osobně, mají negativní zkušenost s marketingem nebo reklamou. Sám jsem pracoval ve velké digitální agentuře a tak vím, že:
Proto vám dnes jeden selský pohled a pár tipů nabídnu. My podnikatelé a majitelé firem mluvíme rádi o tom, že jsme zaměřeni na zákazníka. Co když vám řeknu, že pokud chcete být skutečně pro-zákaznická firma, měl by být i váš marketing pro-zákaznický?
Tento článek je nelítostným útokem na vaše prodeje a marketing. Marketing, který vám pomohou tvořit ti nejpovolanější – vaši zákazníci.
První typ majitelů (Majitel A) se spíše než na zákazníka zaměřuje na cílení kampaní. Druhý typ (Majitel B) ví, že zákazník je ten pravý, kdo může rozvíjet firemní nápady zužitkovatelné pro marketing. Váš zákazník je člověk, který vám dodá chybějící obsah a marketér mu dá potřebnou formu. Majitel B má zpravidla mnohem výdělečnější firmu.
Kreativní a efektivní marketing vyžaduje pravidelnou spolupráci zákazníků. Zatímco vy se jako majitel firmy často jen domníváte, zákazník ví, co mu skutečně vadí a co ocení. Proto se zákazníky pravidelně komunikujte. Nebojte se otevřeně ptát.
Lidé mají rádi otevřenost a budete překvapení, jak ochotně vám budou odpovídat. Při položení správného dotazu získáte cenné informace použitelné pro marketing/social proof.
Tak jako já píšu tenhle článek pro vaší inspiraci, dělejte i vy vaši práci pro zákazníka. Odměna v podobě růstu firmy vás nemine.
Každou středu posílám newsletter se vzdělávacími e-maily ze světa marketingu a byznysu. V 9 hodin dopoledne.
Váš e-mail bude použit v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým nám jej poskytujete.